סיורים בתל אביב

להתאהב בתֵּל אָבִיב-יָפוֹ

המגזין

בין הבאסה והטריבונה

69353598_10158085963848836_9057159074537275392_n

עכשיו בלומפילד הוא חדש, הפעם במימון העירייה… לא הייתי, אומרים שיש שם יופי של טריבונה. ועד שהרכבת הקלה תפלס דרכה בשדרה היפואית הקרובה אני מאחלת לכם אוהדי הכדורגל דרך צלחה.
אתם בוודאי שואלים את עצמכם מה לי ולכדורגל, אז אין לנו ולו כמעט כלום… אבל אולי בכל זאת, סבא שלי שמאוד אהבתי, היה שחקן כדורגל בנבחרת ברלין עד שהחליט לעזוב הכל ולעלות לארץ ישראל. כאן הוא כבר לא שיחק בכדור אבל תמיד סיפר עליו… אז סבא. הסיפור הזה בשבילך…

אם חזרתם מחופשה בחו"ל בשבועיים האחרונים אולי הבחנתם לקראת נחיתה
באצטדיון בלומפילד המחודש. אחריי שלוש שנים של מתיחת פנים רצינית, הוא שב לידיי האוהדים והשחקנים, בסדר הנכון ולא משנה אם אתם אדומים או צהובים.
הזדמנות טובה לומר כמה מילים על המקום:
האזור נקרא באסה, ולא בגלל שמכבי או הפועל, כל אחת בתורה צועקת איזה באסה על גול שהחטיאו. המקום שהוא נמוך יחסית יצר באסה-ביצה, במשך שנים בימיי החורף.
כאן שיחקה הנבחרת הערבית יפואית וכאן גם יכולתם לצפות בכדורגל אנגלי מבלי לקפוץ למנצ'סטר, כי גם נבחרת הכדורגל של משטרת המנדט שיחקה פה.
אחריי 48 קיבלה מועצת פועלי תל אביב את המגרש, ואיך לא, הפועל החלה לשחק כאן. אחר כך גם מכבי הצטרפו ובני יהודה אבל אין לי שמץ איך זה עבד ביחד.
ב1962 נחנך האצטדיון החדש שהוקם מכספי הקרן של האחים ברנרד ולואיס בלומפילד, יהודים ציונים קנדיים. מבנה בטון בסגנון שנבנה אז לרוב ברחבי העיר.

שתפו עם חברים!

דילוג לתוכן