סיורים בתל אביב

להתאהב בתֵּל אָבִיב-יָפוֹ

המגזין

תעלומת ילדי משמר העמק וביאליק

IMG_20190102_131306_resized_20190103_094945004

נפגשנו פעמים רבות במהלך חיי.  ביאליק ואני. מידי שנה לקראת החג היינו צועדות אמא ואני לרחוב ביאליק (רמת גן) לקנות נעליים חדשות. בכיתה א' המורה הציבה את תמונתו בכיתה וכולנו למדנו לדקלם את "בנות שתיים בובותיים". בכיתה ד' נסענו לבקר אותו בביתו בתל אביב. המורה אמנם סיפרה שביאליק אהב ילדים אבל אותנו קיבל איש זועף ( ביאליק הרי כבר לא היה בין החיים). בפעולות הרפתקאות של הצופים היינו מעפילים לגבעה עם הספסל (גם היא ברמת גן). המדריכה סיפרה שזה הספסל של ביאליק. בתיכון פירקנו לגורמים את "החצוצרה שנתבישה". חזרתי לפגוש את ביאליק אחרי פסק זמן צבאי בהדרכת סיורים בתל אביב. מכל התמונות אני אוהבת להראות את האיור של ילדי תל אביב מגיעים לברך את ביאליק בפתח ביתו.

ביאליק…

השבוע פגשתי בו בשוק הפשפשים.  תמונה ממוסגרת גדולה עם מכתב וציורים שנשלחו לביאליק מילדי משמר העמק  . השנה תרצ"ג 1933. שנה אחר כך נפטר ביאליק.

ילדי תל אביב מברכים את ביאליק בפתח ביתו
ציור של נחום גוטמן

שלום לך ביאליק היקר:

אנחנו שרים את שיריך וקוראים את סיפוריך והם מוצאים חן בעינינו. וביום הולדתך אנחנו מאחלים לך שתחיה הרבה שנים ותכתוב עוד הרבה ספרים. אנחנו חיים בחברת ילדים במשמר העמק. יש פה הרבה שדות וחורשה גדולה. בחורשה יש כל מיני חיות: ארנבות, דרבנים, עילות, שועלים, תנים, וכו. ובה יש גם הרבה פטריות יפות וטעימות, כל מיני פרחים וציפורים.

לילדי חברת ילדים יש שפנים, יונים, כלבים וקופה. שפנות אחדות המליטו. אבל השפנים הקטנים קפאו. חממנו אותם על יד התנור. שנים מהם מתו ושלושה חיים.

גם הקופה מקיי כשהיא נרגזת היא נושכת. וכשהיא עליזה היא משחקת.

ביאליק חביבנו. תבוא לבקר אותנו

שלום רב לך

קבוצת אלון

מחברת ילדים של "השומר הצעיר"

אורי קרפל

אמירה אוברוגר

אורי זלטין

שמעון רוזנדק

אמנון קינקובסקי

צבי טנטמן

שלמה הלמן

דורה רוזנשטיין

איתן בזנר

שתפו כמה שיותר אולי אתם מכירים ילד מקבוצת אלון משמר העמק…

את פתרון התעלומה תוכלו למצוא בערוץ היוטיוב שלי

 

שתפו עם חברים!

דילוג לתוכן