סיורים בתל אביב

להתאהב בתֵּל אָבִיב-יָפוֹ

המלצות

שאגת האופנה המנומרת

מנומר

30 שקל יפו תל אביב

היא עמדה על הבמה עם חיוך תמים לבושה באוברול מנומר: "30 שקל יפו תל אביב, קריית שמונה" ענתה לשאלתה של שירי מיימון שהתעניינה דווקא בבגד אותו בחרה המתמודדת הצעירה ללבוש למבחן הבמה של תוכנית הטלוויזיה אקס פקטור. מאז עדן בן זקן שרה על הבמות, רשת הבגדים הצפונית שהגיעה בהמשך לעיר הגדולה נסגרה ומנומר? לא יוצא מהאופנה. לאחרונה החל לכבוש גם את חנויות עיצוב הבית, אחריי הקקטוסים
והפלמינגו עד כי נדמה שהגעגוע לאפריקה נטוע בנו עוד מימיי רעיון אוגנדה.

מצא את ההבדלים

מנומר, הוא הביטוי לסגנון האופנה, לא משנה באיזו דוגמא או גוון, אבל לטבע חוקים משלו:
בעוד הנמר והברדלס היו פעם חלק מנוף הארץ הטיגריס שהוא הגדול מכולם מעולם לא הגיע לכאן. זה האחרון הוא בעל פרוות פסים. לעומתו הברדלס פרוותו צהובה מנוקדת בנקודות שחורות וגדולות והנמר? מנומר! בחברבורות מעוגלות, טבעתיות כהות.

מה ענין פרווה לתל אביב?

רחוב אלנבי 99, במעבר הצר שבין שני המבנים אני חוזרת אל המקום בו היתה חנות הפרוות של סטפאן בראון. נדמה, שאני שומעת מאחוריי קול טיפוף עקבים, הד צעדיה של כוכבת קולנוע שחצתה יבשות ואוקיינוסים הישר לחנותו של בראון ועוד רגע תיתהדר במעיל הפרווה שלו על בימות נוצצות. או שמא זו דוקא גברת מקומית המחשיבה עצמה כאחת מנשות החברה הגבוהה, צועדת לקראת הרגע בו בראון יעטוף אותה באהבה שהריי אין הסבר אחר כשחושבים על פרווה בחום התל אביבי.
חלפו שנים האופנה התערבבה עם מוסר וחנותו של בראון והפרוות נעלמו מהעיר.

מה ענין נמר לתל אביב?

אני לא אכעס אם תחשבו שאני הוזה או מספרת אגדה. אבל בשנות ה-30 הגיע לתל אביב הרב הראשי של קופנהגן, מרדכי שורנשטיין, ואתו מזוודה מלאה אהבה לחיות. לא אחת הוא נראה מטייל אנגז'ה, ברחוב הירקון וסביבתו, הוא והנמר שלו. תל אביב של אותם ימים נקרעה בין נהנתנות וסקרנות לצפות בחיות לבין הפחד והדרישה להיגיינה. העירייה התמהמהה ובסופו של דבר החליטה לעשות סדר והקימה את גן החיות של העיר.

הימים חלפו והזמנים השתנו. גן החיות התל אביבי נסגר, כך גם המסעדה שהחליפה את חנות הפרוות של בראון ונשאה את שמו, ובימים אלו ממש התבשרנו כי במקומו עומד לקום פרויקט מגורים נחשק. ולנו, מה כבר נשאר? אולי בכל זאת להתגנדר באיזה שיק מנומר…


שתפו עם חברים!

דילוג לתוכן