סיורים בתל אביב

להתאהב בתֵּל אָבִיב-יָפוֹ

המלצות

מסעדה יוונית מומלצת ליד הים

מסעדה מומלצת ליד הים בסגנון יווני יפו תל אביב

חולמים על חופשה ביוון? פאראקלו!!

ביוונית, פאראקלו, בעברית בבקשה!!.

רגע, לפני שהטיילת מתל אביב ליפו מכופפת ברך לכיוון העיר העתיקה יושבת פאראקלו, קצת מסעדה, קצת חאמרה, סגנון קליל ולא מחייב, בריזת ים ומוסיקה שבמפתיע לא מחרישת אוזניים.

העיצוב הנעים והקליל והשירות המעולה הם רק הפתיח למה שיש כאן והוא אוכל טעים.

ואכן פאראקלו הוקמה מתוך חזון להעניק חוויה יוונית ביפו. בכל יום שישי מהצהריים מוסיקה חיה והרבה שמח. ( בקרוב גם בימי שני וחמישי בערב)

אני שבדרך כלל דבקה באמרה ש "אין אנחנו באוכל" כאן דווקא מעדיפה "לפתוח שולחן": קציצות קישואים וציזיקי, סלט סלק ועדשים מאפה גבינות משובח הם רק חלק מהמנות שאני מנשנשת לצד כוס האוזו שלי.

צעירה נמרצת שרצה משולחן לשולחן במהירות נעצרת לידנו בחיוך ומניחה משהו שהיה חסר, אני עוצרת אותה ממרוצה ולומדת מושג חדש במסעדנות: 'ראנר' כמובן שכאן הכוונה לא למפת שולחן ארוכה ומרכזית כי אם מלצר שתפקידו לרוץ מהר בין השולחנות לתקתק את מה שהמלצרים עוד לא הספיקן.

ומה לקינוח? שואל אותי רמי שמספר לי בין לבין שהוא מהיוונים תוך כדי שהוא מצביע על הכנסיה היוונית אורתודוכסית שנראית באופק מבין בתי העיר העתיקה. אני מתלבטת ובוחרת בפאדג' השוקולד לקינוח. הוא אוסף את התפריטים לחיקו מחייך חצי חיוך ואומר: אני אבחר לך! לא יהיה טעים תקבלי פאדג' שוקולד ומביא לי את קינוח הבית שהוא קורא לו אמנם בקלוואה אבל כזו לא ראיתי או אכלתי פעם.

פאראקלו, תשמרו לעצמכם ביפו או ביוון היא תמיד תהיה שימושית.

 

 

שתפו עם חברים!

דילוג לתוכן