סיורים בתל אביב

להתאהב בתֵּל אָבִיב-יָפוֹ

המגזין

כשהטיטניק והבריאות נפגשים

כוס מים

כשהטיטניק והבריאות נפגשים…

לא פעם ראשונה  בהיסטוריה:

העשור השני של המאה העשרים התחיל באופטימיות ללא גבולות. המודרניזציה החלה להשיט במימיי האוקיינוסים ספינו ענק להנאת המטיילים העשירים. בבטן האונייה היו גם לא מעט פליטים  שנהרו לארץ הזהב. הגדולה והמפוארת שבספינות  היתה הטיטאניק (על שמם של הטיטנים – עם הענקים שבמיתולוגיה היוונית) שיצאה להפלגת הבכורה שלה ב  15 באפריל 191‪2  . וטבעה.

בין הרבים שניספו בה היה היהודי בנג'מין גוגנהיים (בתו תקים את המוזיאון המפורסם) והזוג אידה ואיזידור שטראוס.

איזידור יחד עם אחיו נתן ירשו את דודם לוי שטראוס שעד היום אנחנו מתענגים על אופנת הג'ינס שלו: לווי'ס, אגב במקור מכנסיים עבור הכורים במכרות הזהב. לא ברור אם זהב מצאו שם אבל לוי עשה מזה לא מעט כסף. את  הונו הוריש לאחייניו, איזידור ונתן שרכשו בינתיים את החנות המפורסמת מייסיס (של מייסי במקור).

בשעה  שנתן ולינה שהו בביקור בארץ ישראל מיהרו איזידור ואידה  לעלות לשייט התענוגות על הטיטאניק. הסצנה המפורסמת של האישה הבוחרת  להישאר על הסיפון לצד בעלה: 'חיינו ביחד, נמות ביחד' הוא סיפורם של השניים.

נתן שטראוס עשה לא רק לביתו. הוא היה  האיש שדחף את פיסטור החלב בארצות הברית ואחר כך בארץ, פעל כאן  למען הבריאות  בימים שהמערכת היתה בחיתוליה,  ותרם את הקמתם של בית הבריאות שטראוס בירושלים 192‪9

ובתל אביב ברחוב בלפור ב 193‪0..

סיפור לימים  שכולם מבינים ש 'העיקר הבריאות'   והטיטניק?…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו עם חברים!

דילוג לתוכן