סיורים בתל אביב

להתאהב בתֵּל אָבִיב-יָפוֹ

המגזין

יוקר המחיה על קפה קר

קפה קר

סליחה שהקשבתי להם… בואו תקשיבו גם…

ממתינה לקו 18 לאחר הדרכה. אם לא שעת הצהריים החמה הייתי צועדת את הדרך לפחות בחלקה. אך החום מכריע ולמרות שהאפליקציה מציינת המתנה של 20 דק להגעת האוטובוס אני מחליטה להמתין. אבל מה עושים 20 דקות בשמש הקופחת ללא פינת צל אני שואלת את עצמי ויורה ישר את התשובה
כוס קפה קר!
מאחורי התחנה המדוברת ברחוב מונטיפיורי בואכה מגדל שלום, נמצא בית הקפה moe עם קפה משובח וספלים שעושים את ההבדל. בית קפה שכבר בשעת צהריים לא מאוד מאוחרת זו מתחיל לקפל את נכסיו. ובכל זאת עדיין פתוח. מיד כשנכנסתי התקבלתי במשב רוח של מזגן, חיוך והודעה: בשעה הזו רק חד פעמי, מתאים?
הנהנתי בראשי בזכות 3 צעירים שיצאו לעומתי עם כוסות קפה שנראו בדיוק כמו שדמיינתי: ׳קפה אלפרדו׳ הם ענו לשאלתי ואני הזמנתי חד פעמי בחד פעמי למרות שמבחינתי הספל כאן עושה את ההבדל.
כסא ושולחן תחת שמשיה בהמתנה לאוטובוס בשמש קופחת וכוס חד פעמית של אלפרדו הפכו לרגע של פשטות מושלמת ואז הגיע התבלין…

התמקמתי ליד אחד השולחנות כך שאוכל לזנק אל האוטובוס אם יקדים ויפתיע.
3 הצעירים עם האלפרדו שהוא אספרסו קר מוקצף ישבו בדיוק מאחורי לא היתה לי ברירה אלא להקשיב. הם דיברו על החיים הטובים חוץ לארץ ו…יוקר המחיה.

׳אני נוסע עם ההורים שלי לפריס׳ סיפר אחד מהם והמשיך ׳בהצלחה להם עם המחירים שם בשאנזאליזה׳. ׳כשהתגוררתי בסן פרנסיסקו׳ אמר השני שילמתי ארנונה שהיתה נתח לא קטן מהמשכורת שלי׳
והשלישי הוסיף ׳כשסיפרתי לחבר ברומא כמה אני משלם על הדירה בדיזנגוף הוא צחק כמה שזה זול׳.
הראשון חזר וסיכם ׳אין מה לעשות לחיות בסנטר של עיר גדולה ונחשקת זה יקר לא משנה כמעט איזה עיר.׳

מופתעת לא התאפקתי והפניתי לעשירית שניה את ראשי אליהם.

לפני שעה סיירתי עם קבוצה קטנה ואיכותית של צעירים בערך בגילם, שביקשו לסכם בסיור את הנושא בו עסקו בקורס: מנהיגות. סיור שראוי שאקדיש לו סיפור נפרד. יוקר המחיה צף מיד בתחילת הסיור אחת המטיילות ציטטה :
תל אביב העיר היקרה בעולם!!!
יקרה ללא ספק עניתי לה אבל הכי?!
אני לא בטוחה! גם אם זה כתוב בעיתונים…

קו 18 הגיע דקותיים אחרי שסיימתי להתענג על האלפרדו שלי ( 16₪ אגב שווים כל שקל בהמתנה ארוכה לאוטובוס בשמש קופחת)השיחה ממילא כבר לא היתה מעניינת 3 הצעירים גלשו לדבר בנושא לא ברור משרבבים ללא הפסק מילים שאין לי שום יכולת להבין או לצטט אותם.
זינקתי אל תוך האוטובוס הממוזג והצפוף עד מאוד שבעת רצון מהסיור המיוחד מהקבוצה האיכותית דור מנהיגי העתיד , מהקפה וכמובן מ 3 הצעירים שחלקו איתי מבלי שנתבקשו תובנות מיוקר המחיה בעולם בכלל ובתל אביב בפרט.

אגב גם קפה meo זכאי לפוסט משלו אבל עד שאכתוב תקפצו ללגום שם איזה אספרסו קצר.

שתפו עם חברים!

דילוג לתוכן