סיורים בתל אביב

להתאהב בתֵּל אָבִיב-יָפוֹ

המלצות

הבתים היפים של תל אביב – הסיור

סיור אדריכלות
שבת בבוקר סוף כל סוף יום יפה, השעון עושה את מלאכתו ומעורר אותי בשעה היעודה, אני לוקחת את זמן ההתארגנות בקצב שבת, לסיום שותה כוס קפה, יודעת שאין לסמוך על סצנת בתי הקפה של תל אביב בשבת בבוקר.
נכנסת למכונית וגולשת לאיטי ברחובות השקטים, ברחוב סמוך לנקודת הסיום מוצאת חניה מושלמת וכבר יוצאת לדרכי אל נקודת המפגש של הסיור, לוקחת את הזמן לצלם וליהנות מעוד ועוד פינות חן תל אביביות.
3 דקות לעשר הם מתייצבים כולם בדייקנות, אלו שהגיעו מהיישובים הסמוכים ואלו שהגיעו ללילה במלון תל אביבי.
אני בוחרת להתחיל בחצר אחורית ירוקה ושקטה מפליגה בסיפור ׳הקיר והעיר׳ אנחנו יוצאים לדרך, ומדלגים בין אקלקטי לבינלאומי נכנסים לחדר מדרגות מפתיע, עוד חצר אחורית או מבואה, מגלים פריטים מדהימים: כדים, עמודים… ובתוכם סיפורים אנושיים. עוד רגע רחוב נחלת בנימין מגיע לקיצו ודרך רחוב אלנבי אנחנו כבר ברחוב ביאליק, בינלאומי ובאוהאוס נעמדים בסדר הנכון, החצרות והבניינים נעשים סיפור, בכיכר לרגע קטן, מישהי מאחור מחבקת אותי ומבטיחה לקבוצה שהם זכו במדריכה הכי טובה😊 אני אוהבת קולגות מפרגנות, ומכיוון שלהסמיק אני לא יודעת אני ממהרת לאסוף את המבוכה להנאה וממשיכה לחצר האחורית הבאה. מדרגות אחוריות, עולים לגג בנין -מבט תל אביבי אחר,  וכמובן שבבית ליבלינג אני לא מוותרת על סיפור המטבח התל אביבי. עוד 3 בנינים מפתיעים ואנחנו נפרדים בהנאה.
אני מחליטה על עונג שבת אמיתי ומתיישבת לסושי קטן ואספרסו.
תוך כדי מתמוגגת מהודעות מחממות את הלב: נהנינו מאוד‼️ התאהבנו❤️
נכנסת למכונית שגולשת בדרכה הביתה לאורך הטיילת וההמונים ששוטפים אותה , נהנית מכל רגע של פקק: לנסע ב ‘slow motion ‘ בתוך טמפו העיר זו הנאה צרופה. כיכר השעון גם היא עמוסה לעייפה , עוד רגע אני בבית מחליטה על ׳שלאפט שטונדה׳ בהשראת סיפורי היקים שבסיור.
רגע לפני שהעיניים נעצמות אני מחליטה שגם בשבת הבאה אני יוצאת אתכם לעונג שבת שכזה.
השמועה אומרת שלא כדאי לפספס
ואתם שהשתתפתם להתראות עד העונג הבא
מיכל

שתפו עם חברים!

דילוג לתוכן