סיורים בתל אביב – להתאהב בתל אביב יפו

סיור בשדרות רוטשילד

מסע בזמן אל ימי התום של תל אביב הקטנה

בין חולות וחלומות

סיור נוסטלגי עם סיפורי האהבה על חולות תל אביב הקטנה

סיפורה של תל אביב מסופר כסיפור בריאה, אגדה בחולות עיר שנולדה (ולא הוקמה)  מקצף הגלים והצדפים. שמה, תל אביב, ניתן לה כתרגום שמו של ספר דמיוני, ספר אותו כתב הרצל  לאחר שביקר ביפו עשר שנים קודם לכן. אבל החלום היה למעשה. תל אביב העיר העברית הראשונה הפכה תוך 100 שנים לעיר עולם, עמוסת בתי קפה ומסעדות, תיאטראות, מסחר, הייטק  4 וחצי מיליון אנשים שגרים בה ועוד מיליון אנשים שנכנסים אליה מידי יום. עיר ללא הפסקה. 

'עיר פלאות' כינו אותה ואת הפלא הזה אני אוהבת לספר לכם. זהו הסיור בין חולות וחלומות שבו אנו חוזרים אל ימי התום עם סיפוריה הראשונים  ו של השכונה הקטנה שהפכה עיר, עיר שבה קמה מדינה.

וכמובן אי אפשר בלי השירים כי בתל אביב– מכל פינה מציץ בית משיר או שורה מסיפור שהעיר הייתה המוזה לכתיבתם והם הפכו להיות חלק מרקמת החיים שלה:

"אני קבצן של אהבה" אמר גיבורו של עגנון, " על עמודי המודעות- האהבה בכל מושלת" תיאר אלתרמן, "רחובות הלומי אהבה" כינתה אותם לאה גולדברג ונתן זך רק היה "הולך ומסתבך, מסתבך והולך"

לא משנה איזה סיפור או שיר תבחרו, הכל בסדר…! טודו בום!

בסיור נגלה איזה שיר נכתב כפרסומת ותחרות לקיוסק הראשון? איזה מכתב נתפס על ידי המורה? מי היה הסטארטאפיסט הראשון? איזה בנין חרג בהיתרי הבניה? ומי נתן למי סטירה? ומי נפגש בגלידה ויטמן?

סיור  נוסטלגי עם סיפורי אהבה בין רחוב הרצל לשדרות רוטשילד.

מתאים לכל יום ולכל שעה כטיול ערב, בוקר במהלך השבוע  ובשישי שבת.

לפרטים נוספים מוזמנים להצטרף לקבוצת וואצאפ שקטה או התקשרו אלי 052-662-0190 שלחו לי ווצאפ או השאירו פרטים ואחזור אליכם ממש בקרוב..

סיור במגדל שלום בתל אביב
סיור במגדל שלום בתל אביב

מגדל שלום

במקום בו נצבה גימנסיה הרצליה, "המרכז הרוחני החדש בארץ ישראל" על גבעת החול, ניצב היום מגדל שלום. כשנחנך בשנת 1965 היה לגורד השחקים הגבוה באסיה, היום גמד בין ענקים. סיור בשתי הקומות הראשונות של המגדל הוא מסע בזמן מרגש, אל הימים של תל אביב הקטנה. 

להמשך קריאה >>

בית עקיבא אריה וייס

עקיבא אריה וייס שהגיע מלודג' ליפו היה ה"סטארטאפיסט" שהגה את הרעיון של שכונת אחוזת בית. ניתן להבחין בביתו המיוחד באבני הסיליקט ובתמונת הקיר המספרת את חזונו של וייס: "וכמו שהעיר ניו יורק משמשת שער כניסה לאמריקה כך תהיה עירנו שער לארץ ישראל". 

פסל דרייפוס

אין זה מקרי שפסלו של דרייפוס ניצב בסמוך לביתו של עקיבא אריה וייס, ברחוב הרצל וגימנסיה הרצליה. הרי מפגשו של הרצל עם רעיון הציונות החל לרקום עור וגידים, כאשר סיקר כעיתונאי את משפטו של דרייפוס היהודי, שהואשם בבגידה.  

הפסיפס של נחום גוטמן

רוטשילד 1. 

בעבודת הפסיפס של נחום גוטמן ניצבים שלושה עמודים, שניים מהם נקשרים לסיפורי יפו, שכן נחום גוטמן זוכר את הקשר של תל אביב ליפו. בעמוד האחד נראית סצנת הבאת ארזי הלבנון לבית המקדש בירושלים דרך נמל יפו, ובעמוד השני סיפורו של יונה הנביא בימה של יפו.

בעמוד המרכזי סיפורים מתל אביב הקטנה.

מסביב לשלושת העמודים סיפורים נוספים מתולדות יפו ותל אביב, כשהמרכזי שבהם – הכרזת המדינה על ידי דוד בן גוריון.

מוזמנים להסתובב ולזהות את הסיפורים.

 

סיור בשדרות רוטשילד
פסיפס נחום גוטמן

הקיוסק הראשון

כשכונה שקמה עם רעיון של איכות חיים ללא מסחר, התנהל ויכוח האם לפתוח קיוסק או לא. לבסוף נפתח הקיוסק הראשון בשדרות רוטשילד פינת הרצל.

הקיוסק הראשון היה בשדרות רוטשילד פינת הרצל, ואחריו נפתחו עוד קיוסקים רבים. היום ניצב שם מבנה בעל דגם דומה, אך גדול ממה שהיה בעבר. את דגם הקיוסק תוכלו למצוא במגדל שלום וברחוב לילינבלום.

פנס הרחוב הראשון

אחד מהחידושים הגדולים של תל אביב היה פנס הרחוב שהאיר את מרכז השכונה, ומתואר בסיפוריו וציוריו של נחום גוטמן.

 

דיזינגוף רוכב על הסוס

פסלו של מאיר דיזינגוף רוכב על סוסתו מהירה (או מאירה), ניצב מול הבית שהיה ביתו הפרטי עם זוגתו צינה. מהירה הייתה סוסה בדואית אצילית שחיי העיר הסואנת לא התאימו לה, וסופה היה שמתה בתאונת דרכים. את נאום הפרידה המרגש שנשא לכבודה דיזינגוף תוכלו לגלות אותיות אותיות חרוטות בפסל. 

בית העצמאות

ביתם של צינה ומאיר דיזינגוף. 

מאיר דיזינגוף ראש הועד וראש העיר של תל אביב וצינה רעייתו התגוררו ברוטשילד 16. בשנת 1930 הלכה צינה לעולמה ומאיר דיזינגוף נפטר 6 שנים אחר כך. הבית נתרם לעיריית תל אביב, כדבריי דיזינגוף "הרבה דברים עשיתי לך עיר יקרה, אבל מוזיאון לאומנות לא עשיתי". 

דיזינגוף, שהיה חובב אמנות, ביקש שהבית יהפוך להיות מוזיאון, וכך היה. 

במאי 1948, עת קיבל בן גוריון, את ההחלטה הדרמטית להכריז על הקמת מדינת ישראל, נבחר הבית הזה כבית ההכרזה. זה הבית בו נולדה מדינת ישראל.

האנדרטה למייסדי תל אביב

במלאת 40 שנה לייסודה של שכונת אחוזת בית, היא תל אביב, הוחלט על הקמת אנדרטה לכבודם של מייסדי השכונה במקום בו ניצב בעבר מגדל המים ובית הועד הראשון. מצידה האחד של האנדרטה שמותיהם של 66 משפחות המייסדים. על דופן האנדרטה נוכל להבחין בסמל העיר ומצידה השני, לכיוון בריכת המים, סיפור התפתחותה של תל אביב. האנדרטה מעשה ידי הפסל אהרן פריבר.

סיפורים בשדרות רוטשילד

פינת הקפה

עיר בהפסקת קפה

׳אף אחד לא עובד בעיר הזאת?׳ היתה שאלה פופולארית שנשאלתי על ידיי מטיילים שהגיעו מחוץ לעיר ואני הייתי פוצחת מיד בכתב ההגנה הידוע שלי. (שומרת

לקריאה >

ואומה תעמוד לקבל את הנס

"ואומה תעמוד… לקבל את הנס האחד אין שני"* נתן אלתרמן שדרת רוטשילד, "סתם יום של חול". אנשים ממהרים, מטיילים ברגל או מדוושים על שביל האופניים,

לקריאה >

ארבע חדרים וגעגוע

  ארבעה חדרים וגעגוע… בית הוא מצב צבירה וקשור לתחושה: ׳להרגיש בבית׳. אולי לא במקרה בבית הפנימי שלנו-גוף האדם, המרכז הפועם בנויי מארבעה חדרי לב.

לקריאה >

שדרת רוטשילד ואמנות רחוב

החלטתי לקחת חלק באמנות הרחוב! בעודי צועדת בשדרת רוטשילד להנאתי, ועדיין לא באמת זקוקה למנוחה, עצרתי אל מול כסא ירוק מוגבה הניצב במרכזה. דילגתי 3

לקריאה >

המלצות בשדרות רוטשילד

עבודה עם רעיון

עבודה עם רעיון

סיור גיבוש למקומות עבודה אחריי סדרת ראיונות התחילה לעבוד במשרה הנכספת. המשרד היה ממוקם הכי טוב שאפשר. האנשים היו צעירים, כאלו שמכירים את ההוויה של

לקריאה >

אתא- הטקסט שבטקסטיל

אתא הוא סיפור על חלוציות, יזמות, ועקשנות. אתא הוא סיפור שמתחיל צפונית לחיפה אבל כמו הרבה סיפורים החוט המקשר מגיע עד תל אביב. אריך מולר

לקריאה >

מפת שדרות רוטשילד

המלצות על סיור בשדרות רוטשילד

לקוחות מרוצים
והרבה קבוצות ומשפחות שהחליטו לקחת פסק זמן לסייר ולהכיר את העיר


נעים להכיר
, אנחנו שתיים: תל אביב יפו, העיר שמהלכת עליי קסם, ואני מיכל, מורת דרך מוסמכת חיה ונושמת ללא הפסקה את העיר.
ביום יום אני לוקחת איתי אנשים לצעוד עם דופק העיר, לגלות אותה לחוות ולהתרגש.
בסיורים אנחנו מטיילים בין פינות מוכרות לפינות חבויות, בין מציאות לבין חלום, בין הנאה לבין ערך, כל פינה והסיפור שלה כל סיור והחן שלו.

נגן וידאו
שאלות נפוצות
ההמלצה שלי תלויה בשאלה מי אתם: מספר המשתתפים, גילאים, עונת בשנה, סיור בוקר או ערב, מטרת הסיור, ודרכי הגעה לסיור. 
ספרו לי ואשמח להתאים לכם את הסיור המושלם.
אפשר בהחלט לקיים סיור עבור שני אנשים ואפילו אחד. אך יש לקחת בחשבון שעלותו תהיה בהתאם לסיור פרטי. 
רוב הסיורים אותם אני מקיימת הם עבור קבוצות המזמינות סיור מותאם עבורם. מדי פעם, אני מפרסמת מועדים לסיורים אליהם ניתן להירשם ולהצטרף לסיור. את הסיורים תוכלו למצוא כאן בעמוד סיורי החודש, ניתן להצטרף לקבוצת וואצאפ שקטה בה אני מעדכנת במועדים.
 
ההמלצה שלי, קבוצה שאינה גדולה מ-20 משתתפים, עד מקסימום 25 משתתפים. התנהלות בקבוצה גדולה יותר איטית ומסורבלת ותפגע בטמפו של הסיור. 
אתם קבוצה גדולה יותר? דברו איתי, יש לי פתרונות.

אורך סיור מומלץ הוא שעתיים, עד שעתיים וחצי. מתקיימים גם סיורים לימודיים ארוכים יותר. 

"כולם היו בני" – אני אוהבת את כולם ולכל אחד יש אופי אחר ובעיקר אני אוהבת להתאים את הסיור הנכון לאופי הקבוצה. יחד עם זאת, הסיור בשכונת עג'מי, השכונה בה אני מתגוררת, אהוב עליי במיוחד – כי בו תוכלו לשמוע ולחוות מהחיים עצמם שבשכונה. יותר ויותר אני מגלה שהסיור "הבתים היפים של תל אביב" כובש את לב המטיילים.

כמובן, אשמח להמליץ לכם על מסעדות טובות בסביבת הסיור.

כמובן שאשמח לייעץ לכם בנושא מסעדות כשרות, כל עוד מדובר בכשרות רבנות עירונית.

מגוון הסיורים שלי הוא רחב ואין ספק שהצלחת הסיור תלויה במרקם הקבוצה וכמובן שאני אמליץ על הסיור שמתאים גם לכם.

בוודאי, אנחנו נברר את יכולות הקבוצה ונתאים מסלולים.

אני אישית איני מדריכה סיורים באנגלית, אך אני עובדת עם צוות מדריכים מצוינים שידריכו אתכם באנגלית. גם בסיור באנגלית אני אשמח לשוחח אתכם ולהתאים לכם מדריך מקצועי.

לצערי לא כל הסיורים נגישים, אך אני אשמח להתאים ולבנות סיור נגיש עבורכם, על פי הצורך

הסיורים מתאימים כחגיגת יום הולדת לאנשים שגדלו בתל אביב וגם לאלו שלא, מתאימים למקומות עבודה כפעילות גיבוש, גימלאים, משפחות , קבוצות נשים ואנשים מתעניינים שרוצים "לגלות" את תל אביב.

בהחלט, הסיור מתאים גם לשומרי שבת ויכול להתקיים ללא מערכת הגברה.

"איזה מזל התחיל לרדת גשם" – עבורי יום סגרירי הוא יום הוא נפלא לסיור בתל אביב. יש לא מעט מסלולים שבהם ניתן להסתתר מדי פעם מהגשם. סיור במגדל שלום, שכולל בתוכו תערוכות מגוונות, מחווה לתל אביב הקטנה, היא הזדמנות נהדרת ליום גשם. 

בחירת מלון היא באמת עניין של טעם ותקציב. ראשית, הגדירו לכם באיזה חלק של העיר תרצו לשהות: קרוב לים, קרוב לדיזינגוף, קרוב ליפו. בסופו של דבר תגלו שהכול קרוב. בכל זאת, אני שמחה להמליץ על כמה בתי מלון שהם מיוחדים בעיני

דילוג לתוכן