
הרכבת בקצה המנהרה כבר כמה זמן שאני מתרגשת כל אימת שאני מטיילת בחלקה המזרחי של יפו, לאורך שדרת ירושלים. וכל זה בזכות הרכבת הקלה שכבר
כבר שנים שהשדרה, שדרת ירושלים ביפו נתפסת כמקום עלוב. אבל בסיור לאורכה נגלה אותה במלוא הדרה. שדרה רחבת ידיים, נטועה בעצים עבותים, משני צידיה בניינים שאם רק מעט תשומת לב אפשר לגלות את יופיים האדריכלי ואת עושרם של בני המקום.
לא רק יופייה אינו ידוע, גם שמה. כשנסללה בעיצומה של מלחמת העולם הראשונה נקראה שדרת ג'מאל פחה, הגיעו הבריטים וכבשו את יפו שינו את שמה לשדרות המלך ג'ורג', קמה מדינת ישראל והיא הפכה לשדרת ירושלים, אם כי אינה סלולה בכיוונה.
השדרה ניטעה מתוך רעיונות מודרניים של עיר חדשה. בסביבותיה היו פרדסים ובתי באר והיא התחברה לנמל. המשכה של השדרה נקרא נוזהה- טיול. ואכן כאן אפשר ללכת לאורך השדרה ולהנות. משני צידי השכונה חנויות של פיצוחים, גבינות, בורקס ועוד מיני מטעמים כך שאפשר לענג לא רק את העיניים גם את הבטן.
הרכבת בקצה המנהרה כבר כמה זמן שאני מתרגשת כל אימת שאני מטיילת בחלקה המזרחי של יפו, לאורך שדרת ירושלים. וכל זה בזכות הרכבת הקלה שכבר
"…הם הגיעו אל צומת רחובות שבו גרמה תנועת המכוניות המוגברת לפקיקה רגעית. המכונית נאלצה לעצור. עתה יכלו להיווכח מה יעילה הרכבת המרחפת. תחת פסי הברזל
נוזהה, טיול יפואי… אני צועדת בשדרת ירושלים שביפו. עד 1948 כונה החלק הדרומי של השדרה נוזהה, טיול (שמה של השדרה כולה היה: המלך ג'ורג'). העצים
עכשיו בלומפילד הוא חדש, הפעם במימון העירייה… לא הייתי, אומרים שיש שם יופי של טריבונה. ועד שהרכבת הקלה תפלס דרכה בשדרה היפואית הקרובה אני מאחלת
נעים להכיר, אנחנו שתיים: תל אביב יפו, העיר שמהלכת עליי קסם, ואני מיכל, מורת דרך מוסמכת חיה ונושמת ללא הפסקה את העיר.
ביום יום אני לוקחת איתי אנשים לצעוד עם דופק העיר, לגלות אותה לחוות ולהתרגש.
בסיורים אנחנו מטיילים בין פינות מוכרות לפינות חבויות, בין מציאות לבין חלום, בין הנאה לבין ערך, כל פינה והסיפור שלה כל סיור והחן שלו.
כל הזכויות שמורות ⓒ למיכל ששון ביבי להתאהב בתל אביב-יפו